… on enam kui pool sajandit tagasi ellu kutsutud hulk meeletu lauluinnuga noori inimesi. Lähtuvalt koorile pandud nimest ning kurvast tõsiasjast (mis kajastub ka koori motos), et keegi ei püsi noorena korraga järjest üle 30–40 aasta, on koori liikmestik pidevas muutumises. Uusi „noori“ lauljaid oodatakse iga aasta sügisel ja talvel, sõltumata soost, eluvaldkonnast või perekonnaseisust. Tingimusteks on aga, et lauluind peaks ületama keskmise Eesti inimese rahahimutaseme ning teiseks oluliseks eelduseks on raskemat sorti viisipidamine. Ei tee halba ka kerge nooditundmine, prooviskäimise fanatism ning meeletu esinemistahe.
Segakoor Nooruse lauljat iseloomustab meeletu kontsentratsioon proovides, tohutu erksus koorilaagrites ning piiritu rõõmsameelsus ja hoogne kaasaelamine esinemistel. Peale selle on eranditult kõik lauljad absoluutse kuulmisega ning evivad Sibeliuse akadeemia V kursuse magistrandi teadmisi muusikast ja muusikateooriast. Samuti on neil supermälu ning nad ei unusta eales ühtki õpitud pala. Seega ei pane keegi imeks, kui mõnikord tekib raskusi dirigendi palvega laulda hääleharjutuseks harmoonilist minoori – nii labase ülesande sooritamiseks on Nooruse lauljad lihtsalt liiga andekad.
...koondab kõige heledamate häältega kaunitare. Nende tekitatud heli on kui sooja päikese rõõmus sillerdus tuulte lihvitud ja sulavast lumest kergelt niisutatud mäekristallidel. Igaüks neist on mõõtmatu koorilaulutaeva ere täht, kes helkides ja helendades muudab oma kauni partii surematuks.
...kume ja mahe tämber viib kuulajad lapsepõlveradadele uitama. Emalikult ja soojalt sisendavad nad usaldust ning turvatunnet, mida tänapäeva keerulises maailmas on niivõrd raske leida. Nooruse koori altide hääl ümbritseb kuulaja kui pehme kašmiirsalliga. Nende esitusest lausa õhkab sooje suviseid pärastlõunaid kodumaa kaunitel puisniitudel.
...koosneb eranditult suurepärastest solistidest, kelle üle oleks kade iga maailma nimekas ooperimaja. Nende tämber võib kõlada kui surmaootel fauni dramaatiline hüüatus või nagu hästi välja puhanud rüütli kauatehtud ja kaunikene luuletus oma südamedaamile. Pole rolli, mida tenorid ei suudaks oma häälega täiuslikult kuulajani tuua.
...võimas ja täpne sõjahüüd võib läbistada iga konkurendi lihasmassi, luustikust rääkimata. Oma tugevatel ja mehelikel häältel kannavad nad kogu koorilaulu kõige vastutusrikkamat rolli – olla põhi, tugi ja alus. Nad seisavad vankumatult ja kindlalt kui Atlas, hoides oma õlul tervet taevalaotust.
Sopranid - Heidi Pähn, Kaisa Laht, Kati Päike, Katri-Helena Siirak, Katrin-Kriss Siibak, Mari Kareda, Marilis Aasa, Sandra Laura Luhtein, Tene-Riin Vaarmann
Aldid - Alexandra Anett Sannik, Ann Tammoja, Grete Taro, Helen Kommussar, Ingrid Põldoja, Juuli Puusepp, Mari-Liis Dolenko, Merit Rist, Pille Adra, Piret Lepik, Signe Luuk
Tenorid - Ake Lang, Artur Laasik, Sander Paling, Tõnis Sarap
Bassid/baritonid - Adam Cullen, Asko Aasa, Johannes-Madis Aasmäe, Madis Linnamägi, Martin Miido, Reimo Piir
Anneli Peebo, Boris Lehtlaan, Valdur Laid, Priit Pajusaar, Imre Sooäär, Aivar Surva, Tauri Tallermaa, Krista Lensin, Mikk Üleoja, Sulo Tintse, Priit Rebane ja paljud, väga paljud teised.
...alustas Nooruses abidirigendina 2009. aastal ning on peadirigent 2012. aastast. Ta on õppinud dirigeerimist Heino Elleri nimelises Tartu Muusikakoolis (õpetaja Triin Koch) ning Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias (prof Ants Soots), mille magistrantuuri (cum laude) lõpetas ta 2019. aasta kevadel. Lisaks on ta õppinud laulmist Georg Otsa nimelises Tallinna Muusikakoolis (õpetaja Heli Veskus).
Maarja on olnud Tartu Ülikooli Akadeemilise Naiskoori vilistlaskoori koormeister (2007–2009) ning Uue Maailma Segakoori (2009-2010) ja Sisekaitseakadeemia koori (2012–2013) dirigent. Alates 2016. aastast töötab ta lauljana Eesti Filharmoonia Kammerkooris.
2014. aasta jaanuaris, Eesti Kooriühingu aastapreemiate jagamisel, pälvis Maarja aasta noore dirigendi tiitli ning 2017. aasta juunis, rahvusvahelisel koorikonkursil Ave Verum (Austrias), parima dirigendi preemia (Conductors Promotion Prize). 2018. aastal oli Maarja Gustav Ernesaksa Fondi õppestipendiumi laureaat.
...on õppinud dirigeerimist Tallinna Muusikakeskkoolis (õpetaja Anneli Mäeots) ja täiendanud end Georg Otsa nimelises Tallinna Muusikakoolis klassikalise laulu erialal (õpetaja Tarmo Sild). Praegu õpib Taavi Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias muusikateaduse erialal.
Taavi on laia huvideringiga muusik, kelle tõsisem kirg muusika vastu algas Tallinna poistekooris lauldes. Poistekoorile järgnesid klarnetiõpingud (Vabariikliku konkursi II koht) ja arenes huvi dirigeerimise vastu.
Musitseerimise kõrval vaimustab Taavit muusikast lugemine ja kirjutamine, mis muuhulgas väljendub kaastööde kirjutamises ajakirjale Muusika. 2016. aastal pälvis Taavi preemia kultuurilehe Sirp muusikakirjutiste konkursil.
August Lüüs, Peeter Perens sen., Maie Kivita, Ene Üleoja, Merike Toro, Aime Pärisalu, Lauri Sirp, Aivar Leštšinski, Raul Talmar, Janne Fridolin, Kristiina Poska, Susan Lahesalu, Eveliin Öövel, Jana Perens, Maarja Helstein, Markus Leppoja, Hendrik Ojasaar, Taavi Hark.
Ludmilla Issakova, Anja Riska, Uku Joller, Kalev Keeroja.
Läbi aegade on Nooruse repertuaaris olnud kindel koht suurvormidel, nagu Johan Sebastian Bach “Magnificat”, Antonio Vivaldi “Gloria”, Marc-Antoine Charpentier “Te Deum”, ja “Messe de minuit”, Georg Friedrich Händel ”Messias”, Maurice Durufle “Requiem”, Arvo Pärt “In Principio”, Eino Tamberg “Amores”, Urmas Sisask “Näärioratoorium”, “Missa nr 2”, Rein Rannapi kantaat “Ilus maa”, Alo Mattiiseni risotooriumid “Roheline muna”, “Näärmed” ning teised.
Traditsiooniliselt on koori repertuaari kuulunud ka kergemuusika. Nii on juba pikka aega kavas A. Männiku seaded R. Valgre lauludele, popurrii ansambli ABBA lugudest ning vokaalgrupi The King Singers biitlite-tõlgendused.Eriti südamelähedastest lauludest on kokku pandud ka lauluvihikud pealkirjaga „Noorus laulab” ja “Noorus laulab II”.
Viimase kümne aasta jooksul on Noorus keskendunud suuresti uue muusika esitamisele ning Eesti noortelt heliloojatelt on tellitud hulk teoseid, millest mõned jõuavad ka 2019. aastal välja antavale plaadile. 2013. Aastal kutsus Noorus ellu kontserdisarja “Luuletajad Eesti muusikas”, mille raames on seni antud kontserdid olnud pühendatud Ernst Enno, Marie Underi ning Henrik Visnapuu luulele.
Esikplaat 1990, “Jõulumuusika” 1997, “Roheline Muna. Näärmed” 2000, “Salanaine” 2005, “Lapsemeelsed jõulud” 2007, “Läbilõige” 2009.